W poniedziałek 3 lutego uruchomione zostanie Biuro Obsługi Klienta w Urzędzie Miejskim w Gorlicach.
Biuro będzie funkcjonowało w pomieszczeniu na parterze, zaraz przy głównym wejściu do budynku Ratusza. Będzie ono czynne w godzinach pracy Urzędu, czyli w poniedziałki od 8.00 do 16.00, natomiast od wtorku do piątku w godzinach 7.30 – 15.30. Numery telefonów do Biura Obsługi Klientów: (18) 355 12 63, 355 12 64.
Najważniejszym celem funkcjonowania nowego Biura jest zapewnienie jak najdogodniejszej obsługi mieszkańców. Biuro jest przystosowane do obsługi osób starszych i niepełnosprawnych.
Do zadań Biura należeć będą m.in.:
- udzielanie informacji o strukturze organizacyjnej Urzędu, zakresie działania poszczególnych komórek organizacyjnych i jednostek organizacyjnych miasta,
- udzielanie informacji o trybie załatwiania poszczególnych spraw, wymaganych dokumentach,
- udzielanie informacji o terminach, opłatach i trybie odwoławczym,
- udostępnianie druków, formularzy oraz pomoc w ich wypełnianiu,
- udostępnianie kart informacyjnych,
- przyjmowanie korespondencji wpływającej do Urzędu,
- informacja o prawie miejscowym, w tym wysokości opłat i podatków lokalnych.
W Biurze Obsługi Mieszkańców wydawane i przyjmowane będą wnioski oraz udzielana będzie informacja w następujacych sprawach:
Z zakresu gospodarki komunalnej: sprawy drogowe, oświetlenia ulicznego, cmentarzy, ochrony środowiska, utrzymania czystości i porządku oraz zieleni.
Z zakresu mienia i gospodarki przestrzennej: lokale użytkowe i mieszkalne, dzierżawa nieruchomości, sprzedaż, zakup i zamiana nieruchomości, użytkowanie wieczyste i trwały zarząd nieruchomości, rolnictwo, numeracja domów, podziały i rozgraniczanie nieruchomości, informacja nt. planów zagospodarowania przestrzennego, informacja nt. procedury ustalenia warunków zabudowy i zagospodarowania terenu dla inwestycji o znaczeniu lokalnym, wypisy i wyrysy z planów zagospodarowania przestrzennego, zmiana przeznaczenia gruntów w trybie zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
Z zakresu ewidencji ludności: zaświadczenia z akt ewidencji ludności, wydawanie numerów PESEL, wydawanie druków meldunkowych, wydawanie wniosków o dowody osobiste.
Z zakresu ewidencji działalności gospodarczej: wpis do ewidencji działalności, zmiany we wpisie, zaświadczeia o prowadzonej działalności gospodarczej, zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, zezwolenia na przewozy regularne i inne.
Z zakresu podatków i opłat lokalnych: podatek od nieruchomości, podatek rolny, podatek leśny, podatek od posiadania psów, podatek od środków transportowych od osób fizycznych i prawnych.
Działalność Biura dostosowywana będzie na bieżąco do potrzeb i oczekiwań Klientów.
![]() |
Powiat gorlicki - powiat w województwie małopolskim ze stolicą w mieście Gorlice. Do powiatu należą gminy: Gorlice, Biecz, Bobowa Lipinki, Łużna, Moszczenica, Ropa, Sękowa i Uście Gorlickie zajmując łącznie powierzchnię 966,46 km². |
Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola